piątek, 13 września 2013

Muzyka "ponadczasowa"

Pisząc o utworach i gatunkach ponadczasowych mam na myśli taką muzykę, która mimo upływu lat nie została zapomniana. Ostatni sukces piosenki zespołu weekend „Ona tańczy dla mnie” pokazuje, że disco polo mimo upływu lat swojej świetności nadal potrafi porwać tłumy do wspólnej zabawy.


Długo zastanawiałam się nad fenomenem tego gatunku muzycznego, a mianowicie co pozwoliło mu przetrwać tyle lat. Po namyśle doszłam do wniosku, że chodzi tutaj o prostotę. To prosty tekst i bardzo rytmiczna melodia, która jak pisałam wcześniej potrafi porwać tłumy, sprawiła, że ten rodzaj muzyki przetrwał tyle lat. Drugim czynnikiem dającym disco polo wieczną młodość jest pasja artystów tworzących ten gatunek muzyczny. W moim osobistym odczuciu disco polo oczywiście nie nadaje się do słuchania na co dzień, ale wyobrażacie sobie bez takich kawałków wesele?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz